czwartek, 29 lutego, 2024
Pozycjonowanie / SEO

Widoczność w wyszukiwarce

widoczność witryny w wyszukiwarce

Każdego dnia w wyszukiwarkach internetowych pojawiają się miliony pytań. Znaczna część z nich kończy się wizytą na wyświetlanych w wynikach wyszukiwania określonych stronach internetowych. Dlatego tak ważne jest pozycjonowanie strony, które ma na celu umiejscowienie jej na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu potencjalni klienci szybko trafiają na poszukiwaną usługę czy produkt oferowany na stronie www.

Codziennie miliony użytkowników korzysta z wyszukiwarek internetowych, szukając odpowiedzi na wpisywane zapytania. W Polsce liderem na rynku wyszukiwarek jest Google, z której korzysta około 95% wszystkich internautów. Dlatego pozycjonowanie strony www jest jedną z najskuteczniejszych form marketingu w Internecie. Dzięki niemu, potencjalni klienci sami trafiają na usługę czy produkt, którego potrzebują. Poprzez pozycjonowanie strony budowana jest jej widoczność, a tym samym zwiększa się możliwość dotarcia do ogromnej liczby internautów.

Aby tak się stało, witryna musi być dopasowana do aktualnych wytycznych Google, czyli realizować określony cel. A celem jest określenie słów kluczowych, które najlepiej opisują tematykę strony i odpowiadają na zapytania wyszukiwane przez użytkowników.

Pozycjonowanie strony www to czasochłonny, wieloetapowy i złożony proces, który obejmuje szereg czynności związanych z optymalizacją i poprawą czynników na  stronie oraz poza nią. Działania związane z optymalizacją strony internetowej określa się działaniami on-site, natomiast realizowane poza nią off-site.

Optymalizacja on-site

Działania, które dotyczą optymalizacji elementów technicznych strony mających wpływ na jej widoczność, nazywane są działaniami on-site. Obejmują one semantyki czyli ocenę i optymalizację treści opisujących np. produkty, kategorie produktów, podstrony ofertowe czy artykuły znajdujące się w sekcji blogowej. Poza contentem – zawartością strony www, optymalizowany jest też kod strony, struktura nagłówków, architektura serwisu, grafiki i wiele innych elementów, które nie są widoczne dla zwykłego użytkownika.

Prawidłowo wykonana optymalizacja podnosi ocenę strony przez algorytmy, co w konsekwencji przekłada się na lepsze dopasowanie strony do większej ilości słów kluczowych. Optymalizacja on-site ma ogromny wpływ na pozycjonowanie stron internetowych, gdyż pozwala na poprawę wybranych elementów i eliminację błędów wykrytych w czasie audytu SEO.

Optymalizacja off-site

Optymalizacja off-site to działania wykonywane poza stroną internetową. Wiąże się to przede wszystkim z pozyskiwania linków z innych serwisów, które są tematycznie zbliżone i często odwiedzane przez użytkowników. W ramach działań off-site przygotowywane są treści artykułów sponsorowanych, a odpowiednia, wysoka jakość artykułów, z których kierują linki do pozycjonowanej strony, ma wpływ na jej widoczność, rozpoznawalność marki i pozytywny odbiór brandu.

Audyt stron i sklepów internetowych

Zanim rozpoczną się działania związane z pozycjonowaniem strony www, należy wykonać audyt SEO. Audyt to źródło cennych informacji o stanie witryny przed pozycjonowaniem. Dostarcza informacji o widoczności strony w porównaniu z konkurencją, wykazuje błędy i jest podstawą do określenia strategii SEO, którą należy przyjąć podczas pozycjonowania.